2008. augusztus 21., csütörtök

Fecske, mond

Mi bánt? Mi zavarja lelked?
Nyugodni jöttem hozzád,
Hogy megnyugodj velem.

Mond, mi az, mit nem tudsz
Kimondani, mi az, mitől
Fél remegve valód,
Mi az, mi e földi életre
Nem való.

Mond, mi az, mit elmondanál
Még? Mond, ne félj,
Mondom én is, hogy
Hallja meg a világ.
Áruló lelkem teérted
A hűség zálogát
Húzta fel,
S most biccent fejem,
Hogy létezel.

Elhiszem, s tudom,
Mi fáj, az a múlt,
S mit kitörölni nem lehet,
De egyszer majd kifakul.
A rosszakból jó lesz,
Mint írtad is kedves,
A végén minden
Rendben, s csendesen fog
Ülni, és nézni,
Miként hajol fa a dunának
Partjára,
Úgy hajolok én is majd
Kezednek fátylába.

Majd nézem két szemed,
Mint senki más nem nézte,
S őrzöm tekinteted,
Hogy soha ne feledjem.

Álmaim lomha dolgaiba
Csak téged engedlek,
Senki nem tudhatja,
Mi volt,
S mi az, mi elenged tavaszi
Zápor hideg cseppjeire,
Az volt nekem a múlt,
S minden tévedését
Hamis pohárként
Üríti ki isten.

Most lelkem fáradt,
Megnyugvásra vár,
Most hallom hangod,
Miként szól,
Miként létezel apró
Faágak alatt,
S miként te sütsz a
Napról, mert ki vagy,
Ki vagy nekem,
El nem mondható,
Kinek mosolya a halandó
Emberi felfogás
Csodája.

Örülök, hogy te vagy
Nyári záporom,
Te vagy a vihart csendesítő
Szél, s te vagy,
Kitől szívem semmit
Sem remél,
Mert tudom,
Érzem, mindig
Mellettem vagy.

De tudd, nem adok semmit,
Mit nem kérnél tőlem,
Azt adom, ki vagyok,
S megváltozni
A maradandó kék
Ég alatt nem fogok,
Mert személyiségem
Enyhe zavarában
Már teljesen te vagyok.

Nincsenek megjegyzések: